facebook
Share

Σύνδρομο Reynaud, άσκηση και διατροφή

Σύνδρομο Reynaud, άσκηση και διατροφή

Το  ‘φαινόμενο’  Reynaud είναι η κατάσταση όπου η κυκλοφορία αίματος στα άκρα, συνήθως στα δάκτυλα των χεριών ή και των ποδιών διακόπτεται ξαφνικά.

Το φαινόμενο οφείλεται σε σπασμό των μικρών αρτηριών των δακτύλων.

Στη διάρκεια του επεισοδίου εμφανίζονται αλλαγές του χρώματος του δέρματος μούδιασμα ή και πόνος.
Η συχνότητα εμφάνισής του υπολογίζεται στο 4% του πληθυσμού και προσβάλει περισσότερο τις γυναίκες.

Τρόποι αντιμετώπισης :

1. Ασκήσου τακτικά. Η τακτική σωματική άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και έτσι συμβάλλει στην αντιμετώπιση του συνδρόμου Reynaud.

Περπάτημα/Τρέξιμο/Διατάσεις

Μια προπόνηση τρεξίματος με συμβουλές από τον προπονητή σου ή μία απλή καθημερινή βόλτα για περπάτημα συμβάλει ευεργετικά στην εν λόγω προσπάθεια.
Ξεκίνησε με 30-λεπτο γρήγορο περπάτημα.
Εάν νιώθεις ενοχλήσεις κατά τη διάρκεια του περπατήματος, κάνε ένα διάλειμμα μέχρι ο πόνος να περάσει.
Στη συνέχεια, ξεκίνησε πάλι.

Παγιδευμένος σε ένα γραφείο όλη την ημέρα; Δοκίμασε κάποιες ασκήσεις την ώρα που κάθεσαι, όπως:

  • Περιστροφές αστραγάλου για 15 δευτερόλεπτα.
  • Τράβηξε το γόνατο προς το στήθος. Κράτησε το για περίπου 10 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια, δοκίμασε το άλλο πόδι.
  • Κάνε γρήγορες κυκλικές κινήσεις των χεριών στο πλάι του κορμού. Η πρακτική αυτή αυξάνει την αιματική ροή στα χέρια.
  • Ένα μπαλάκι ασκήσεων σιλικόνης στρογγυλό ειδικά σχεδιασμένο για ασκήσεις ενδυνάμωσης των χεριών, των δακτύλων και του καρπού θα σε βοηθήσει. Πιέζω δυνατά με τα δάχτυλα τον μπαλάκι σιλικόνης για περίπου 5΄΄ x 10 φορές σε κάθε χέρι.
  • Κίνησετα πόδια σου. Για να κυκλοφορήσει καλύτερα το αίμα, μπορείς να τεντώσεις τα πέλματά σου ακόμα και μέσα στο παπούτσι. Άνοιξε και κλείσε τα δάχτυλα των ποδιών, όπως θα έκανες γροθιά με τα δάχτυλα των χεριών σου. Μπορείς ακόμα να κάνεις και επιτόπια άλματα για πιο άμεσα αποτελέσματα.

Επίσης σειρά αθλητικών ισοθερμικών ειδών θα βοηθήσει σημαντικά.
Ειδικά σχεδιασμένο σε όλες τις συνθήκες αθλητικό παπούτσι θα σου προσφέρει το καλύτερο δυνατό κράτημα για περιπτώσεις ακόμα και παγετού προκειμένου να κρατάει ζεστό το πόδι.

2. Εάν νιώθεις τα πόδια σου παγωμένα και θέλεις να κάνεις κάτι για να τα συνεφέρεις άμεσα, μπορείς πολύ  απλά  να  κάνεις ένα θερμό ποδόλουτρο. Θα ζεσταθούν.
Ακόμα και το μασάζ έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος. Θα σου προσφέρει σίγουρα μεγάλη ανακούφιση.

3. Για να διατηρήσεις σωστή θερμοκρασία, πρέπει να έχεις και σωστή διατροφή.
Συγκεκριμένα, το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να διατηρήσει την θερμική του ισορροπία.
Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε ενέργεια και ενυδάτωσε το σώμα σου συχνά.
Ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού) είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, απαραίτητα για την καλή κυκλοφορία και τη ρευστότητα του αίματος.

Το ελαιόλαδο, όπως και το αβοκάντο, αποτελούν καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών, που συμβάλλουν στην αύξηση της καλής χοληστερίνης και επομένως καθαρίζουν τα αγγεία.
Oι ειδικοί συστήνουν να καταναλώνουμε φρούτα (όπως μπανάνα ή φράουλα), καρότα, σπαράγγια, φασόλια και αρακά, τροφές δηλαδή πλούσιες σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, σε βιταμίνη C και κάλιο.
Pυθμίζουν την πίεση, εξισορροπούν τα υγρά του σώματος και επομένως βοηθούν στην καλή κυκλοφορία.

Βασικός τρόπος αντιμετώπισης των συμπτωμάτων του συνδρόμου Raynaud είναι η αποφυγή του κρύου και του στρες. Βοήθησε τον εαυτό σου.
Κράτα το σώμα σου ζεστό και προσπάθησε να ελαττώσεις το στρες στην ζωή σου.

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner / Ηead Trainer

Share post: