facebook
Share

Το personal training στη τρίτη ηλικία

Το personal training στη τρίτη ηλικία

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο η επιστήμη της γυμναστικής προσανατολίζεται στην παροχή υπηρεσιών σε ομάδες πληθυσμού οι οποίες αν και τις έχουν ιδιαίτερη ανάγκη δεν γνώριζαν τον τρόπο ή δεν είχαν την δυνατότητα να επωφεληθούν από αυτές. Καθημερινά, βλέπω στο γυμναστήριο μου μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα που ασκούνται τακτικά και με συνέπεια. Επιλέγουν τη προσωπική γυμναστική με σκοπό να λάβουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εγκύμνασης, την αίσθηση ασφάλειας και συγκέντρωσης και τηn πλήρη επίβλεψη και καθοδήγηση.

Σήμερα, βλέπουμε ολοένα και περισσότερο κόσμο να έχει τον δικό του, προσωπικό προπονητή. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η εμπειρία που πρέπει να έχει ο trainer ειδικά όσον αφορά στις ομάδες πληθυσμού οι οποίες έχουν μυοσκελετικά και καρδιοαναπνευστικά προβλήματα.  Το personal καλύπτει όλες τις ανάγκες ενός ατόμου ανεξαρτήτου ηλικίας.

Η δραστηριοποίηση των ηλικιωμένων αποτελεί πρόκληση για εμάς τους γυμναστές. Ο σύγχρονος άνθρωπος, αν και έχει επιτύχει τη μακροζωία, συχνά κάνει καθιστική ζωή, έχει κακή φυσική κατάσταση και αντιμετωπίζει αναπηρίες από χρόνιες ιατρικές καταστάσεις με το πέρασμα της ηλικίας.

Η άσκηση είναι απαραίτητη για τους ηλικιωμένους, όσο και για τον καθένα, τουλάχιστον όσο και για τους νεότερους ενήλικες. Είναι γεγονός ότι απώλεια της δύναμης και της αντοχής που συχνά αποδίδεται στη γήρανση προκαλείται εν μέρει από τη μειωμένη σωματική δραστηριότητα.
Η αεροβική άσκηση (γνωστή και ως καρδιοαναπνευστική ή καρδιοαγγειακή αντοχή) παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Βοηθάει στην ευρωστία της καρδιάς, μειώνει την αρτηριακή πίεση και ανακουφίζει από την κατάθλιψη και το άγχος. Οι ηλικιωμένοι μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη για την υγεία τους με τη σωματική δραστηριότητα.
Προβλήματα που οφείλονται στην αδυναμία του σώματος, στην εξασθένιση της μνήμης, στην ελάττωση όρασης, όσφρησης και ακοής, αλλά και προβλήματα ψυχολογικής φύσης που οφείλονται στη μοναξιά και την ανασφάλεια μπορούν να αντιμετωπιστούν με το κατάλληλο πρόγραμμα άσκησης.

Πολλοί ηλικιωμένοι μου έχουν αναφέρει πως από όταν ξεκίνησαν να γυμνάζονται είχαν καλύτερη ποιότητα ύπνου και απώλεια βάρους.

Επίσης η γυμναστική βοηθά στο να μην «κολλά» η σκέψη σε αρνητικά θέματα με το να επηρεάζει τη ροή του αίματος σε εγκεφαλικές περιοχές που αφορούν στην εγγενή ικανότητά μας να αποφορτιζόμαστε από αγχώδεις σκέψεις.
Οι ειδικές και εξατομικευμένες ασκήσεις μπορούν να αποτρέψουν την νόσο του Αλτσχάιμερ, την άνοια και την κατάθλιψη, γιατί απελευθερώνουν ενδορφίνες και μπορούν να βελτιώσουν την λειτουργικότητα του εγκεφάλου.
Ακόμη και σε ασθενείς που βρίσκονται στα πρώτα στάδια της νόσου, η σωματική άσκηση βοηθά συμβάλλοντας στην επιβράδυνση επιδείνωσης των δυνατοτήτων σκέψης τους.

Η άσκηση δρα σε κυτταρικό επίπεδο αντιστρέφοντας τα σημάδια γήρανσης. Σε έρευνα του 2010 στον Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, βρήκαν ότι γυναίκες με υψηλό στρες που ασκούνταν εντατικά για 45 λεπτά και για 3 συνεχόμενες μέρες έδειξαν λιγότερα συμπτώματα γήρανσης σε σύγκριση με γυναίκες που είχαν υψηλό στρες και δε γυμνάζονταν. 

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner / Leading Trainer

Share post: