facebook
Share

Ωραίο σώμα=παραλία;

Ωραίο σώμα=παραλία;

Κάθε χρόνο, λίγο καιρό πριν πας στην παραλία αρχίζεις να προσέχεις τη διατροφή σου και επισκέπτεσαι το γυμναστήριο όλο και πιο συχνά, προκειμένου να βελτιώσεις την εικόνα του σώματός σου για το καλοκαίρι. H μόνη ανησυχία σου είναι το πώς θα δείχνεις στην παραλία. Αξίζει τον κόπο κάθε χρονιά να σε καταβάλλει τόσο πολύ το άγχος και το αποτέλεσμα της τελευταίας στιγμής, της εξαντλητικής δίαιτας και γυμναστικής και όλο αυτό φυσικά να είναι πάντα προσωρινό;

Ας εξετάσουμε λοιπόν τους λόγους που σε οδηγούν στο σημείο αυτό:
Όταν ξεκινάς τη γυμναστική παρατηρείται αλλαγή στο μεταβολισμό σου. Καλό είναι βέβαια να διαμορφώσεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων με βάση τις πραγματικές ανάγκες σου (σε αυτό το πρόγραμμα εντάσσονται οι ώρες άσκησης, το είδος των ασκήσεων, η διατροφή κλπ. με τη βοήθεια κάποιου ειδικού άσκησης). Είναι πολύ σημαντικό το πρόγραμμα που θα διαμορφώσεις να ανταποκρίνεται σε αυτά που πραγματικά χρειάζεσαι και στο στόχο που θέλεις να πετύχεις. Η σωματική δραστηριότητα αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών του οργανισμού. Οι ενδορφίνες είναι ουσίες που βελτιώνουν τη διάθεση και έχουν θετική επίδραση στην ψυχολογία μας. Το άτομο που ασκείται συστηματικά τείνει να έχει περισσότερη ενέργεια, αυτοεκτίμηση και χαρά για τη ζωή.

Η ποιότητα ζωής έχει παρόμοια έννοια με την υποκειμενική αίσθηση του «να είσαι καλά» ή το να αισθάνεσαι ευτυχισμένος. Τα διάφορα πλεονεκτήματα της εξάσκησης στη ζωή του ανθρώπου μπορούν να ονομαστούν γενικά ποιότητα ζωής (Berger & Motl, 2001).

Η συστηματική άσκηση συμβάλλει:
• Στην εξύψωση της ψυχικής ευεξίας
• Στην αύξηση της θετικής διάθεσης και μείωση της αρνητικής
• Στον έλεγχο του στρες
• Στην ενίσχυση της αυτογνωσίας, του αυτοσυναισθήματος και της εικόνας του σώματος
• Στον έλεγχο και τη διατήρηση του ιδανικού βάρους

Όμως δυστυχώς παρατηρείται οι περισσότεροι να εμπλέκονται σε προγράμματα άσκησης για να αλλάξουν τη διάθεσή τους, την εικόνα τους και να αναζητήσουν τον εαυτό τους λίγο πριν βγούνν στις παραλίες.

Ο εστιασμός στο «εδώ και στο τώρα» είναι ένα άλλο κρίσιμο σημείο για την επίτευξη του στόχου. Είναι ουσιαστικό τα άτομα να προσπαθούν να συγκεντρώνονται πάνω στη διαδικασία της κίνησης και όχι στο τελικό αποτέλεσμα.
Υπάρχουν νευρο-βιολογικοί και ψυχολογικοί µηχανισµοί οι οποίοι εξηγούν την σχέση µεταξύ φυσικής δραστηριότητας και ψυχικής υγείας.

Η αυτό-αποτελεσµατικότητα. Είναι µία θεωρία η οποία προωθήθηκε από τον Bandura (1977). Η αυτό- αποτελεσµατικότητα είναι η άποψη που έχει κάποιος ότι έχει τα απαραίτητα προσόντα να φέρει σε πέρας µία δραστηριότητα µε ωφέλιµα αποτελέσµατα. Τα άτοµα που ασκούνται αυξάνουν την φυσική τους ικανότητα και αυτό γίνεται αποκλειστικά και µόνο µε τις δικές τους προσπάθειες. Αυτή η εµπειρία της ικανότητας µπορεί να µεταφερθεί και σε άλλες δραστηριότητες της καθηµερινής ζωής και να τους βοηθήσει και σε άλλους τοµείς της ζωής τους και να αυξήσει την αυτοπεποίθηση τους (Martinsen, 2008).

Η αυτό-εκτίµηση. Είναι η αντίληψη του εαυτού µας, η αξία την οποία δίνουµε στην προσωπική µας εικόνα (Kernis, 2005). Η αυτό-εκτίµηση µας δηµιουργείται κατά την διάρκεια της ζωής µας από τις προσωπικές µας εµπειρίες καθώς και τις περιβαλλοντολογικές και κοινωνικές εµπειρίες. Η χαµηλή αυτοεκτίµηση µπορεί να προγνώσει κατάθλιψη (Kernis, 2005). Η συµµετοχή στη φυσική δραστηριότητα είναι σχετική µε την αυξηµένη αυτοεκτίµηση (Fox, 2000). Η φυσική δραστηριότητα αυξάνει την αυτό-εκτίµηση.

Δεν υπάρχει τίποτα που θα σε ανανεώσει και θα σε γεμίσει περισσότερο από τη γυμναστική. Η άσκηση συνδέεται άμεσα με την ικανοποίηση με τη βελτίωση του σώματος και την αλλαγή της εμφάνισης. Οι άνθρωποι έχουμε την τάση να μειώνουμε τον εαυτό μας όσον αφορά την εμφάνιση μας. Η θετική αξιολόγηση του εαυτού σου θα σε κάνει να έχεις εμπιστοσύνη στις δυνάμεις σου και άρα να λειτουργείς πολύ πιο αποτελεσματικά.
Τα καλά νέα είναι ότι η άσκηση θα προσφέρει θετικές αλλαγές στο σώμα και στη ψυχολογία σου και ως εκ τούτου, θα βελτιώσει τον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου. Να θυμάσαι ότι δεν γίνονται θαύματα. Μην τα παρατήσεις αν δεν δεις τη διαφορά που περίμενες στο σώμα σου σε 1 μήνα, αφού χρειάζεται περισσότερος χρόνος σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή για να καταφέρεις τον τελικό σου στόχο.

Φροντίσε τον εαυτό σου όλη την διάρκεια του χρόνου, όσο περισσότερο μπορείς και αν επιμένεις να ανήκεις σε εκείνους που ξεκινάνε τη γυμναστική το καλοκαίρι βαλέ στόχο να συνέχισεις το ίδιο δυναμικά και το χειμώνα.

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner / Leading Trainer

Share post: