facebook
Share

Η γιόγκα ως απαραίτητο μέσο για σωστή εκγύμναση

Η γιόγκα ως απαραίτητο μέσο για σωστή εκγύμναση

H γιόγκα έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά το προσωπικό σου πρόγραμμα άσκησης.
Να δυναμώσει και να αναζωογονήσει το σώμα σου ενώ παράλληλα το βοηθά να ανακτήσει τη χαμένη του ευλυγισία.

Η γιόγκα διαθέτει όλες τις κατάλληλες στάσεις για να βοηθήσει το σώμα σου να κινείται και να στηρίζεται σωστά, μειώνοντας έτσι τον πόνο που σχετίζεται με το κεφάλι, τη μέση και τον αυχένα. Aσκήσεις που εκτελούνται στο πάτωμα σε ανεστραμμένες στάσεις -όπου το σώμα δηλαδή στηρίζεται στο κεφάλι και τους ώμους- βοηθούν σημαντικά στην καλή κυκλοφορία του αίματος.
Συγκεκριμένες ασκήσεις που ξεκουράζουν τον αυχένα, θα σου προσφέρουν ένα σώμα περισσότερο «στητό», ξεκούραστο και το πιο σημαντικό χωρίς πόνους. Oι σπονδυλικοί δίσκοι που απορροφούν τους κραδασμούς, χρειάζονται κίνηση, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να προσλάβουν τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζονται για να λειτουργήσουν σωστά.

Όταν η γιόγκα γίνεται με τη σωστή καθοδήγηση μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην εξισορρόπηση του μεταβολισμού, την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, του ενδοκρινικού ή του καρδιαγγειακού συστήματος και να προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο, είτε αυτός οφείλεται σε χρόνιες παθήσεις είτε σε τραυματισμό.
Η γιόγκα προτείνεται σε εγκύους -εφόσον ο γιατρός έχει δώσει τη συγκατάθεσή του-, καθώς συγκεκριμένες ασκήσεις συμβάλλουν σε ένα φυσιολογικό τοκετό. 

Μεγάλοι αστέρες του μαγικού κόσμου του NBA, έχουν επιλέξει τη yoga για να βελτιώσουν τη… «σχέση» τους με το σώμα τους. Λες να κάνουν λάθος; Σαφώς και όχι! Ακολούθησε το παράδειγμα τους και εσύ λοιπόν.

Ένα μάθημα yoga, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες των αθλητών καλαθοσφαίρισης (ψηλά και δυσκίνητα σώματα) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση τραυματισμών, στην πνευματική συγκέντρωση και στη ψυχική ευεξία- 3 παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο για τους αθλητές που καταπονούνται σωματικά και ψυχικά από την πίεση συνεχόμενων αγώνων και προπονήσεων. Μέσα από την yoga μπορούν να προλάβουν και να αντιμετωπίσουν πολλά από τα προβλήματα που μπορούν να τους δημιουργήσουν αυτές οι καταπονήσεις.

Στο IL Exclusive Fitness δουλεύουμε δύο από τα πιο γνωστά είδη γιόγκα:

Aστάνγκα γιόγκα. Πρόκειται για ένα είδος γιόγκα το οποίο βασίζεται κυρίως στη σωματική άσκηση. H Aστάνγκα δίνει μεγάλη έμφαση στις αναπνοές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, οι οποίες εκτελούνται πάντα με μία συγκεκριμένη σειρά και σε συνεχή ροή. Πρόκειται για ένα δυναμικό είδος γιόγκα και δεν συνιστάται σε όσους δεν έχουν πολύ καλή φυσική κατάσταση γιατί ακόμη και οι τάξεις αρχαρίων είναι αρκετά απαιτητικές

Xάθα γιόγκα. H λέξη «χάθα» προέρχεται από τις σανσκριτικές «χα» που σημαίνει «ήλιος» και «θα» που σημαίνει «φεγγάρι». Στην ουσία δεν πρόκειται για ένα ξεχωριστό είδος γιόγκα, αλλά για κατηγορία η οποία περιλαμβάνει κάθε είδος γιόγκα που βασίζεται στη σωματική άσκηση. Η διδασκαλία της Χάθα γιόγκα περιλαμβάνει χαμηλής έντασης ασκήσεις που μπορούν να εκτελεστούν από όλους, αρχάριους ή προχωρημένους. Oι ασκήσεις αυτές θεωρούνται ιδιαίτερα χαλαρωτικές.

Δοκίμασε και εσύ ένα πρόγραμμα άσκησης φταγμένο στα μέτρα σου που θα συνδυάζει σωστά personal training και γιόγκα, με στόχο πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα.

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner / Leading Trainer

Share post: